onsdag 3 november 2010

Frivilligt eller hot

Hur jag än vrider och vänder på Fas 3 så kan jag inte se att denna
är förenlig med svensk lag. Men det är i mitt tycke.........
Läser man lagtexter om mänskliga rättigheter så är det i och för sig
inte klart skrivet om arbetslösa som grupp, utan där beskrivs andra
grupper vårt samhälle.
Så jag ställer mig frågan är arbetslösa helt rättslösa.........
VARFÖR FINNER VI OSS I DENNA OMÄNSKLIGA BEHANDLING

Samhällnyttig tjänst heter det.... Det är sånt som jag trodde att kriminella
ska utföra...Inte jag, såvida det inte är ett brott att vara arbetslös.

Frivilligt kallar dom Fas 3 för, hurdå.......Jag kan inte se hur det är frivilligt
Jag ser det mer som hot.........
Antingen så går du med på det och skriver på det kränkande kontraktet....
och sliter 8 timmar/dag för det lilla bidrag du är berättigad till........
Eller så tackar du nej och har självkänlan i behåll MEN då dras det
lilla bidraget in illa kvickt.......
Tyvärr är det så att de flesta av oss är så förbaskat beroende av bidraget
så vi har egentligen inget val. Vi måste överleva......och det är svårt
nog att få det att gå ihop med bidraget.

Så vad består då frivilligheten av .......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar